"

Značka VÝVOJ otevřela v Brně nový módní dům

16. 04. 2017 , aktualizace: 24. 04. 2017 Sdílej na CentrumBrna.cz

Pane Chládku, značka VÝVOJ je v Brně jste poměrně krátce. Můžete nás uvést do situace?

Naše značka má své kořeny na Moravě – v Třešti. Otevřít tedy módní dům v největším moravském městě se nám zdálo jako logický krok. Na Rooseveltově 10 fungujeme od 20. března, oficiální otevření nás ale teprve čeká, a to v květnu. Pokud k nám přijde už nyní, budeme vám maximálně nápomocni a rádi s vámi nový kus do vašeho šatníku vybereme.

Které „kusy“ máte konkrétně na mysli?

U mužů je to komplexní portfolio pánské konfekce (pánské společenské a vycházkové obleky, saka, kalhoty, vesty a pláště) značky VÝVOJ. Ženy si pak přijdou na své u klasické módy, kterou u nás reprezentuje francouzská značka Pause Café. Chybět nesmí ani široký výběr módních doplňků.

Téměř stoletá tradice

Kde se vlastně vzal název VÝVOJ?

Zvolili ho naši předci. A my to respektujeme. Značka tak s sebou nese téměř stoletou tradici. Jméno Vývoj se ovšem dá vztáhnout i na naše klienty – každý muž totiž prochází vývojem, ať už fyzickým, profesním či mentálním. A k tomuto vývoji potřebuje být také adekvátně oblečen.

Co v novém módním domě chystáte v nejbližší době?

V prvé řadě je to už zmíněné slavnostní otevření. A také se maximálně koncentrujeme na blížící se období svateb. Chceme, aby svatebčané v naší společnosti našli co nejlepšího partnera, pokud jde o oblékání.

Obleky pro prezidenta Havla

Jaký máte vy osobně vztah k módě?

Nějaký čas jsem na přehlídkovém mole strávil. Nyní je to už spíše sledování aktuálních módních trendů – každý rok jezdíme do Florencie na Pitti Uomo, což je zřejmě neprestižnější veletrh s pánskou módou, kde se udávají trendy pro celou Evropu. Jsem prvotně vyučený pánský krejčí a v minulosti jsem měl tu čest dělat osobního krejčího i prezidentu Havlovi.

Můžete to přiblížit?

Bylo to v letech 1998 a 1999, tedy mimo jiné v době, kdy měl prezident zdravotní potíže. Řešili jsme pro něj tedy i speciální kalhoty, které by mu netlačily na ránu po operaci. S Václavem Havlem jsme si byli velmi blízcí. Je to věc, která byla v mé profesní kariéře velmi zajímavá. V této chvíli jsou to ovšem už jen vzpomínky na člověka, který měl velké srdce.

Trendy v Česku a zahraničí

Vraťme se do současnosti – už jste nakousnul módní trendy. Jaké budou ty letošní?

Předně je třeba říci, že české prostředí je z hlediska módních trendů trošku jinak nastavené. Abych byl konkrétnější, současným trendem jsou široké klopy. Ovšem zatímco ve Florencii vzbudily obrovský ohlas, v Česku zatím nebyly příliš akceptovány. Pro zdejší prostředí je nutné počítat vždy s prosazováním trendů s určitou prodlevou.

Co tedy Češi zkousnou?

Do módy se opět vrací vesty – ať už separátní či oblekové. Z barev jdou pak hodně dopředu odstíny šedé. Ať už je to klasická šedá nebo tzv. pepř a sůl – šedý materiál s černými tečkami, který svým vzorem připomíná nasypaný černý pepř ve spoustě soli.

Uniformy pro policii či armádu

VÝVOJ ovšem není pouze konfekce, vaše firma šije také uniformy.

Je to tak. Naše firma má 2 části. Jedna je módní, druhá pak profesní. Máme licenci na zpracování materiálu GORE-TEX. A právě uniformy z tohoto materiálu dodáváme například Armádě ČR nebo různým policejním složkám – v Německu či Rakousku. Naše oděvy vyvážíme také do Švýcarska nebo Anglie.

Poslední otázka na závěr – co vás na vaší práci nejvíc baví?

Kreativita. Móda se navíc neustále se mění. Každého půl roku máte nové kolekce. Naše práce je skloubením všeho, co si představíte pod tím být dobře oblečen – sledovat módní trendy, a přitom pracovat s lidmi, kteří mají zlaté ruce, když tyto trendy zhmotňují.


Jinde na CentrumBrna.cz


HLAVNÍ PARTNEŘI